Pandemide Yine Kazandırdı: Toprak Yatırımı Franchise Sistemi
Türkiye’de özellikle geçtiğimiz yıl Mart ayından itibaren kendini göstermeye başlayan pandemi, sadece ülkemizi değil bütün dünyayı derinden etkileyecek ciddi sonuçlara yol açtı. Yaklaşık bu tarihlerden beri; sosyal mesafe kuralları kapsamında birbirimizi göremez olduğumuz, yeni ilişkilenmelerle özel ve iş hayatlarımızda network oluşturamadığımız, yeni programlar ve arayüzleri hayatımıza sokarak görüşmelerimizi farklı boyutlarda gerçekleştirmeye başladığımız, psikolojik ve sosyolojik anlamda zorlu, sınayıcı ve stresli bir dönemden geçiyoruz. Gündelik ve sosyal yaşamlarımızın virüs salgını neticesinde köklü bir değişimden geçmesi bir yana, birçok sektör ve meslek grubu gerek yaşanan ekonomik dalgalanmalar yüzünden, gerek sektörel yatırım kanallarının tıkanması dolayısıyla zarar etti, birçok işletme ve kurum kepenk indirmek zorunda kaldı.
E-ticaret hizmetleri, website, yazılım, SEO gibi dijital hizmetlere yatırım yapan markalar ile bu hizmetleri sağlayan markalar, global sosyal medya ve siber platform markaları ve telekomünikasyon, online alışveriş firmaları bu süreci en az zararla, hatta bazı durumlarda kârla geçirdi diyebiliriz. Büyük restoran zincirlerinin, moda markalarının, gösteri, müzik ve sanat endüstrisinin yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kaldıkları, ulaşım firmalarının, fiziksel mekân gerektiren B2B organizasyonlarının, fuarlar, toplantılar ve zirvelerin iptal edildiği bu dönemde çoğu start-up ve genç girişimci umutlarını kaybetme noktasına geldi. Oysa durum tam olarak böyle değil. Ekonomik anlamda kısır hamlelerin görülmeye başladığı dönemde refleks olarak tüm fikirler ve girişimler nadasa bırakılsa da, doğru kanallarla ve doğru stratejilerle, gündemi yakından takip ederek ve sağlam bir destek haritası ışığında yapılacak girişimler, risk bir yana, fırsat niteliğinde olabiliyor.
Tüm sektörler arasında bir karşılaştırma yapıldığında özellikle yeni yatırım fırsatları kollayan insanlar; döviz, altın gibi irrasyonel grafikler sergileyen finansal alanlar ya da gıda, kozmetik vb. gibi lojistik, depolama, nakliye, satış, perakende ve saha boyutu olan ve şu an durma noktasına gelen alanlar yerine gayrimenkule ve gayrimenkul yatırımlarına yönleniyor. Bunun içinde de yaşananları iyi analiz edebilen veya doğru aracılık markalarıyla çalıştığı için yatırımlarını anlamlı ve çok avantajlı formatlarda gerçekleştirebilen kârlı bir kesim mevcut. O da arsa/araziye, toprağa yatırım yapan kesim. Pandemiden en az etkilenen sektörlerden birisi gayrimenkul sektörü olsa da, onun da içinde krizi fırsata çevirmeyi başaranlar toprak yatırımı yapanlar oldu. Daha önemlisi bunu doğru yönlendirmeler ve zamanlama/konum olarak isabetli seçimlerle yapanlar misli misli kazandı. Gayrimenkul sektöründe sadece yatırımcıları kapsayan alım-satım ve kiralamalarla avantaj sağlayan ticarî ilişkiler değil, sektörel start-uplar, sermaye yatırımları ve franchise girişimleri de kazandı, kazandırdı.
Doğal afetler, siyasî gelişmeler ve etkileri tüm dünyada hissedilen global olaylarda bile sağlamlığından bir şey kaybetmeden ayakta kalan arsa-arazi yatırımları Türkiye'de özellikle pandemi döneminde daha da güçlendi. Bu alanda yıllardır hizmet vererek geniş bir memnun müşteri yelpazesine erişen uparazzi, pandemi döneminden önce olduğu gibi, bu dönemde de franchise başvuruları için kapılarını açık tuttu. Çoğu şirketin ekonomik yüzdürme politikasıyla işletmelerini güvenli bir çekirdeğe kadar küçülterek hayatta kalma mücadelesi verdiği böyle bir dönemde, toprak yatırımlarına artan talep, toprak yatırımından anlayan rehberlere olan ihtiyacın da artmasına neden olduğundan uparazzi franchise ağında ve merkez ofisinde kalifiye ve konuya olabildiğinde hakim arsa-arazi yatırım uzmanları yetiştirmek adına ciddi eğitim ve sertifika programları sağlayarak marka adını profesyonel ve başarılı bir kimlikle büyütmeye, erişim ağını genişletmeye ve müşteri memnuniyetinden taviz vermeden toprak yatırımlarında Türkiye'nin ilk ve tek yatırım rehberi olmaya devam ediyor. Franchise başvuruları için uparazzi.com.tr websitesinden olduğu gibi sosyal medya hesaplarından DM yoluyla ulaşılarak da bilgi alınabiliyor.